Hitri kontakt

Šaleški koronarni klub

Vodnikova cesta 1
SI-3320 Velenje
070 745 835
info@koronarni-klub-velenje.si

Aktualno/objave Klubske aktivnosti, izleti, srečanja, predavanja...

Nordijska hoja v vseživljenjski rehabilitaciji

0 Komentarji
71
28 okt 2020

Izvajanje programa vseživljenjske rehabilitacije srčnih bolnikov je bilo v letu 2020 zaradi epidemije Covid-19 in izvajanja ukrepov za preprečevanja širjenja virusa ter varovanja zdravja prebivalcev nekoliko spremenjeno in občasno tudi omejeno. Obdobno smo namreč morali prenehati z izvajanjem skupinskih programov. 

V času izolacije smo člane motivirali, da sami izvajajo redno telovadbo, dihalne vaje, GIO vadbo ter redne individualne sprehode, da bi kar najbolj ohranili telesno vzdržljivost, moč, gibljivost, ravnotežje in dobro psihično počutje. 

Z uporabo ustreznih palic in pravilno tehniko so številni člani običajno hojo nadgradili v nordijsko hojo (NH), ki je ena najbolj učinkovitih, celovitih, varnih in dostopnih telesnih dejavnosti (TD). Vzorca hoje ne spreminjamo. S palicami si le podaljšamo roke in se od njih intenzivno odrivamo od podlage. Pri NH tako roke večino dela opravijo za telesom. NH omogoča intenzivnejšo vadbo, poveča porabo energije, izboljša moč mišic zgornjega dela telesa ter razbremeni hrbtenico in sklepe.  

Z NH izboljšamo telesno zmogljivost, ustrezno reguliramo telesno težo,  krepimo srčno žilni sistem, dihala in gibala, ugodno vplivamo na črevesje, zmanjšamo ogroženost za srčno žilne ali druge kronične bolezni, izboljšamo naš izgled in povečamo vitalnost. V njej lahko varno uživamo vsak dan, ob rednem izvajanju in uživanju v naravi pa deluje tudi antistresogeno.
Da bi dosegli pričakovan uspeh, pa mora biti redna, dovolj intenzivna in časovo ustrezno odmerjena. Najboljša pot za ohranitev zdravja in dvig telesne zmogljivosti z NH je, da ta postane del našega slehernega dne.

Redno izvajanje NH zmanjša dejavnike tveganja, upočasni proces ateroskleroze, pomembno izboljša zdravje ter funkcijo telesa in duha. Vaditi moramo 4 do 5 x na teden od 30 do 60 minut, intenzivnost pa naj bo takšna, da bo frekvenca srčnega utripa v okviru varnih priporočenih mej, ki jo bo opredelil  osebni zdravnik ali kardiolog.

Ob vključevanju srčnih bolnikov v športno rekreativne programe, kamor sodi tudi NH,  smo pozorni na posameznikovo telesno sposobnost ter možne zaplete. Prevelika motivacija, nekritičnost in tekmovalnost lahko povzroče preseganje še dopustnih posameznikovih mej in vodijo v motnje ritma, nenadne poraste krvnega tlaka, pojava napredovale bolečine v prsih ali druge zaplete. Posebej moramo biti pozorni na stanja, ki so nezdružljiva z izvajanjem rekreativne športne aktivnosti (neurejen krvni tlak, motnje srčnega ritma, akutna obolenja). 

Narava se je kljub epidemiji odela v čudovito jesensko paleto barv in nas pričakuje. Da nas sprejme, očara in napolni z zdravjem.
Upoštevajmo navodila, ohranjajmo varno razdaljo, okrepimo zdravje, srce in imunski sistem,
saj se lahko le tako uspešno upremo virusu.

prim. Janez Poles, dr.med.
spec.interne med., kardiologije in vaskularne med.

0.0
Zadnja posodobitev: -/-
nordijska hoja

Brez komentarjev...

Komentirajte

Vaš e-naslov ne bo objavljen..

Se želite vključiti v Šaleški koronarni klub in postati naš član?

Dodatne informacije lahko dobite tudi v času uradnih ur
v prostorih Mestne četrti Desni breg na Kersnikovi cesti 1 v Velenju (stolpnica ABANKE)
in sicer VSAK PRVI IN TRETJI TOREK V MESECU od 9. do 11.ure

  Izpolni pristopno izjavo


Šaleški koronarni klub Velenje
Vodnikova cesta 1
SI-3320 Velenje, Slovenija
070 745 835
MOVelenje
Program dela ŠKK Velenje v letu 2020 delno financira Mestna občina Velenje.

maps